Weitere Länder

Kontakt Investor Relations

Pressekontakt & News Service

Nachhaltigkeitsmanagement

Sustainable Development Goals (SDGs)

Nachhaltigkeitsbericht

Events

Nachrichten & Pressemitteilungen

E-Moving Magazine

PR Material / Galerie

Referenzen

30. Sep 2016

Interroll firar 30 år som ledande tillverkare av teknisk plast

Produkter av teknisk plast från Interroll utmärker sig genom stor mångfald när det gäller varianter, robusthet och lång livslängd. Allt för att på ett optimalt sätt uppfylla alla tänkbara krav på slutprodukten. Kompetenscentret levererar därför inte bara till övriga filialer och fabriker inom Interroll-koncernen världen över. Man utvecklar också löpande produkter av teknopolymer i nära samarbete med koncernens centrala forsknings- och utvecklingsavdelning. De cirka 60 medarbetarna i Sant'Antonino tillverkar varje år runt 110 miljoner delar av cirka 500 olika varianter. – Vi ser oss själva som en central samarbetspartner inom Interroll Group och har därför ett tydligt fokus på effektiva processer och produkter av högsta kvalitet, säger Ingo Specht, VD för kompetenscentret.

Runt 250 gjutformar utgör själva hjärtat i tillverkningen. Tack vare att maskinerna snabbt kan ställas om för olika verktyg blir flexibiliteten hög samtidigt som utnyttjandegraden i tillverkningen blir optimal. Precis som vid Interrolls övriga anläggningar tillämpar man vid fabriken i Tessin konsekvent systemet Interroll Production System (IPS). Det utgår från japanska Kaizen-principen och säkerställer en permanent hög kvalitetsnivå.

Fabriken i Tessin grundades år 1986 på den gröna slätten mellan Bellinzona och Locarno. Tillsammans med koncernens huvudkontor som sedan 1989 finns i direkt anslutning tar fabriken i Tessin hand om den schweiziska delen av globala Interroll Groups verksamhet.

Interroll

Interroll Group är en global producent av högkvalitetsprodukter och tjänster inom intern logistik. Företaget erbjuder ett stort antal produkter till cirka 23 000 kunder över hela världen (systemintegratörer och OEM-företag). Produktgrupperna är fyra – transportrullar, drivenheter, transportband och sorteringsanläggningar samt lösningar för pallflöde. De viktigaste branscherna är leverans, paket- och posttjänster, flygplatser, livsmedel och distributionscenter. Bland kunderna finns välkända globala företag som Amazon, Bosch, Coca-Cola, Coop, DHL, FedEx, Peugeot, PepsiCo, Procter & Gamble, Siemens, Walmart och Yamaha. Interroll arbetar med global forskning kring logistikeffektivitet och stödjer aktivt branschorganisationer att utveckla standarder. Huvudkontoret ligger i Sant'Antonino, Schweiz och Interroll har 30 företag och cirka 1 900 anställda över hela världen. Företaget grundades 1959. Sedan 1997 är Interroll Group noterat på SIX Swiss Exchange och en del av SPI-index. Mer information finns på www.interroll.com.

Erwin Teichmann

Head of Communications and Investor Relations